Saturday 17 September 2016

فرهنگ مردم آفریقای جنوبی – قسمت 1

 تور آفریقای جنوبی – فرهنگ مردم آفریقای جنوبی


فرهنگ مردم آفریقای جنوبی – قسمت اول 
سفر به آفریقای جنوبی بازدید از کشوری با تنوع قومی و نژادی بالا است. تعداد قابل توجهی از مردم آفریقای جنوبی به ویژه در روستاها زندگی فقیرانه ای دارند. با این همه میان این افراد، هنوز هم سنت های فرهنگی به شدت زنده مانده است. اما در آفریقای شهری و غربی جنبه های فرهنگ سنتی کاهش یافته است. آفریقای جنوبی شهری معمولا به زبان انگلیسی یا آفریکانس علاوه بر زبان مادری خود صحبت می کنند.





آفریقای جنوبی دارای یازده زبان رسمی است یکی از این زبان ها، زبان آفریکانس است و  این کشور از نظر تعداد زبان‌، رتبه دار در جهان است. آفریقای جنوبی دارای گویش های بسیاری نیز است که جزء زبان مکالمه ای آفریقای جنوبی یه شمار نمی‌آید. همچنین این کشور دارای یازده نام رسمی است که به ازای هر زبان یک نام مستقل در نظر گرفته شده ‌است. از جمله زبان های رسمی این کشورعبارتند از: فاناگالو، خوئی، لوبدو، خوسا، ناما، دبل شمالی، فوتی، نس و …
اعضای طبقه متوسط، که عمدتا سفید هستند، سبک زندگی شان در بسیاری از جهات مشابه به مردمی است که در غرب اروپا، شمال آمریکا و استرالیا زندگی می کنند. اعضای طبقه متوسط اغلب تحصیل کرده هستند و کار آن ها بیشتر در خارج از کشور برای قرار گرفتن در معرض بازارهای جهان است.

هنر آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی مهد تمدن اولیه بشریت است. که از نشانه های آن وجود آثار به جا ماندهدر این کشور است. قدیمی ترین اشیاء هنری در جهان در یک غار در آفریقای جنوبی کشف شد. پوسته حلزون کوچکی که سوراخ شده و در رشته ای قرار گرفته،  یک گردنبند تزئینی می باشد، که مربوط به 75,000 سال پیش است.
ادامه مطلب:

https://goo.gl/N4mmNl


No comments:

Post a Comment