Saturday 17 September 2016

تاریخ کشور آفریقای جنوبی – قسمت 1

تور آفریقای جنوبی – تاریخ آفریقای جنوبی


تاریخ کشور آفریقای جنوبی – قسمت اول

تاریخ آفریقای جنوبی بیش از 100،000 سال پیش، زمانی که برای اولین بار انسانی در این منطقه سکونت گزیده است، شروع می شود. سابقه تاریخی این کشور دارای تنوع قومی است و به طور کلی به چهار دوره مجزا تقسیم شده است: دوران پیش از استعمار، دوران استعمار، دوران پس از استعمار و آپارتاید، و دوران پس از آپارتاید. سابقه تاریخی آفریقای جنوبی ، به ویژه دوران استعمار و پس از استعمار، شاهد درگیری های فرهنگی، اختلافات ارضی خشونت آمیز بین مهاجران اروپایی و مردم بومی، سلب مالکیت و سرکوبی ها و دیگر تنش های نژادی و سیاسی است.

کشفیات الماس و طلا در قرن 19 تاثیر عمیقی بر بخت و اقبال و دارایی منطقه داشته و از نظر جهانی تاثیر زیادی بر روی آن گذاشته است. در نتیجه آفریقای جنوبی شاهد یک تغییر در یک دوره اقتصادی، از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و سوق پیدا کردن به سمت صنعتی شدن و توسعه زیرساخت های شهری بوده است. هر چند اکتشافات درگیری های جدیدی بین مهاجران بوئر و بریتانیا امپریالیستی به وجود آورد و باعث گردید این اختلافات به اوج خود برسد.
پس از شکست بوئر در جنگ آفریقای جنوبی (1899-1902)، در سال 1909 اتحادیه آفریقای جنوبی به عنوان یک قلمرو امپراتوری بریتانیایی با شرایط و قانون آفریقای جنوبی ایجاد شد که متشکل از چهار نهاد مجزا بود: مستعمره کیپ (Cape Colony)، مستعمره ناتال (Natal Colony)، مستعمره ترانسوال (Transvaal Colony) و مستعمره رودخانه ارنج (Orange River Colony).
این کشور یک دولت خود مختار در مدت امپراتوری بریتانیا شد و در سال 1934 وضعیت قانون اتحادیه تصویب شد. در نتیجه رفراندم سال 1960، در 31 ماه مه سال 1961 سلطه به پایان رسید و مشروعیت به یک کشور مستقل به نام آفریقای جنوبی تبدیل شد و یک قانون اساسی جمهوری خواه به تصویب رسید.
از سال 1948 تا سال 1994، سیاست آفریقای جنوبی ناسیونالیسم آفریقایی در اطراف محور تبعیض نژادی و حکومت اقلیت سفید رسما به عنوان آپارتاید، کلمه آفریکانس معنی “جدایی” شناخته شده است مسلط بودند.
از سال 1948 تا سال 1994، سیاست آفریقای جنوبی تحت سلطه بود، ناسیونالیسم آفریقایی (Afrikaner nationalism) در حوالی متمرکز بود و محور تبعیض نژادی و حکومت سفید پوست اقلیت داشتند و رسما به عنوان آپارتاید شناخته شدند. کلمه آفریکانس (Afrikaans) معنی «جدایی» است. این قانون جدایی، قبل از تصویب قانون اتحادیه 1934 بود.
در 27 آوریل سال 1994، پس از چند دهه مبارزه مسلحانه و مخالفت جهانی با آپارتاید، که در طی آن حمایت سیاسی و نظامی در درجه اول توسط اتحاد جماهیر شوروی به کنگره ملی آفریقا غیر نژادی (ANC) ارائه شد، کنگره ملی آفریقا در اولین انتخابات دموکراتیک در این کشور پیروزی را به دست آورد. از آن زمان کنگره ملی آفریقا در سیاست این کشور در یک اتحاد مضطرب با حزب کمونیست آفریقای جنوبی و کنگره اتحادیه های کارگری آفریقای جنوبی تحت سلطه است.

ماقبل تاریخ
تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که آفریقای جنوبی یکی از مراکز مهم تکامل انسان است. از حداقل 2.5 میلیون سال پیش مسکونی بوده است و کشفیات باستان شناسان در Klasies نشان می دهد که این کشور در میانه عصر حجر (125.000 سال پیش) زیستگاه انسان های مدرن بسیاری بوده است. اولین سکونت انسان در آفریقای جنوبی با یک گروه در منطقه شمال غربی این کشور بود. بعد از آن مهاجرت قوم های مختلف، سیاه پوست، بانتو زبان به منطقه شمال غربی در طول اوایل قرن AD صورت گرفت.







ادامه مطلب:
https://goo.gl/K3D3Mu







تور آفریقای جنوبی

جهت بازدید از مکان های تاریخی کشور آفریقای جنوبی با مرکز تخصصی تور آفریقای جنوبی تماس گرفته و ضمن اطلاع از چگونگی آن در تورهای این کشور زیبا و شگفت انگیز ثبت نام کنید.

No comments:

Post a Comment