Monday 26 September 2016

کاخ کرملین مسکو

روسیه – کاخ کرملین مسکو





کاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو (Moscow Kremlin) معمولا به کرملین (قلعه در یکی از شهرهای روسیه) اشاره دارد و یکی از مکان های است که در تور روسیه و تور مسکو مورد بازدید قرار می گیرد. کاخ کرملین یک مجموعه غنی در قلب مسکو، مشرف به رودخانه Moskva به سمت جنوب، و از شرق به کلیسای جامع سنت باسیل، میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر می رسد. این کاخ شامل پنج کاخ، چهار کلیسا و محصور شده با دیوار کرملین و برج کرملین می باشد. این مجموعه به عنوان محل اقامت رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه شناخته شده است.
نام کرملین به معنی “قلعه یا دژ در داخل شهرستان”، است و اغلب نیز به عنوان یک کنایه برای اشاره به دولت فدراسیون روسیه، در یک مفهوم شبیه به کاخ سفید از آن استفاده می شود که به دفتر اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده اشاره دارد. قبلا کاخ برای اشاره به دولت اتحاد جماهیر شوروی (1922-1991) و بالاترین اعضای آن (مانند منشی، هنرپیشه، روسای جمهور، وزرا، و کارکنان) استفاده شده است. “Kremlinology” اشاره به مطالعه سیاست شوروی و روسیه است.

تاریخچه
این مکان( کاخ کرملین مسکو ) به طور مداوم توسط مردمان فینواوگری از قرن 2 قبل از میلاد، برای سکنی گزیدن مورد استفاد قرار گرفته است. در اوایل قرن 11، اسلاوها بخش جنوب غربی Borovitsky Hill را اشغال کردند که به عنوان یک مهر و موم شهری از سال 1090 مشهود است که توسط باستان شناسان شوروی در منطقه کشف شد. Vyatichi یک ساختار مستحکم (یا «grad») بر روی تپه که در آن رودخانه Neglinnaya جریان دارد به طرف رودخانه Moskva ساخته شده است. تا قرن 14، این مکان به عنوان گراد (grad) مسکو شناخته می شد. کلمه “کرملین” برای اولین بار در سال 1331 ثبت گردید. گراد تا حد زیادی توسط شاهزاده یوری دولگوروکی (Yuri Dolgorukiy) در 1156 تمدید شد و توسط مغولان در سال 1237 نابود شده و با بلوط در سال 1339 بازسازی شده است.



مسند دوک‌های کبیر
دیمیتری دونسکی (Dmitri Donskoi) دیوار بلوطی (از چوب بلوط) را با یک ارگ سنگی از سنگ آهک در 1366-1368 بر روی پایه های اساسی از دیوار فعلی جایگزین کرد. این غنی سازی در برابر محاصره Khan Tokhtamysh مقاومت کرد. پسر دیمیتری واسیلی اول (Vasily I) ساخت و ساز کلیسا و صومعه در کرملین را از سر گرفت. کلیسای جامع بشارت تازه ساخته شده، توسط تئوفانهای (Theophanes) یونانی، آندری روبلف (Andrei Rublev) و پروخور (Prokhor) در سال  1406 نقاشی شد. صومعه Chudov توسط معلم دیمیتری (Dmitri’s tutor)، متروپولیتن الکسیس (Metropolitan Alexis) تاسیس شد، در حالی که بیوه او (به نام Eudoxia) در سال 1397 صومعه معراج (Ascension) را تاسیس کرد.

محل اقامت تزارها
شاهزاده بزرگ ایوان سوم (Ivan III) طرح بازسازی کرملین را داد و تعدادی از معماران ماهر رنسانس ایتالیا را دعوت کرد، از جمله: پتروس آنتونیوس سولاریوس (Petrus Antonius Solarius)، که دیوار جدید کرملین و برج های آن را طراحی کرد، و مارکوس روفوس (Marcus Ruffus) قصر جدید برای شاهزاده طراحی کرد. در طول حکومت او سه کلیسای اعظم موجود در کرملین: کلیسای استشهاد و کاخ مرصع ساخته شد. بالاترین ساختمان شهرستان و مسکوویت روسیه برج ناقوس ایوان کبیر، در سال های 1505 تا سال 1508 ساخته شد و در سال 1600 ارتفاع فعلی آن تکمیل شده است.
کاخ کرملین در حال حاضر به نظر می رسد که بین سال های 1485 و 1495 ساخته شده است. پس از ساخت و ساز دیوارهای جدید کرملین و کلیساها، پادشاه فرمان داد که هیچ ساختمان یا ساختار دیگری نباید در مجاورت ارگ ساخته شود. کرملین توسط یک خندق 30 متری، از دیوار شهر جدا شد. در زمان سلطنت ایوان مخوف (Ivan the Terrible) کلیسای جامع سنت باسیل ساخته شد. همچنین همان تزار به بازسازی قصرهای اجداد خود پرداخت، یک قصر و کلیسای جدید برای پسران خود ساخت. metochion توسط صومعه تثلیث انجام شد و افتخار برج کلیسای سنت سرجیوس را داشت، که خارجیان آن را به عنوان یکی از بهترین ساختمان ها در این کشور توصیف می کنند.
بین 21 سپتامبر سال 1610 تا 26 اکتبر سال 1612 (حدود دو سال) کرملین در اشغال نیروهای لهستانی بوده است و آزادی آن توسط ارتش داوطلب شاهزاده دیمیتری پوزارسکی (Dmitry Pozharsky) و کوزما مینین (Kuzma Minin) برای انتخابات میخائیل رومانوف (Mikhail Romanov) به عنوان تزار جدید صورت گرفت. در طول سلطنت او و پسرش الکسیس، کلیسای یازده گنبد ناجی بزرگ (eleven-domed Upper Saviour Cathedral)، دروازه تسلیحات (Armorial Gate)، قصر تریم (Terem Palace)، کاخ تفریحی (Amusement Palace) و قصر پاتریارک نیکون (Patriarch Nikon) ساخته شد. پس از مرگ الکسیس، کرملین شاهد آشوب سال 1682 در مسکو بود، که پیتر تزار به سختی موفق به فرار گردید. در نتیجه، این موضوع باعث حس تنفر او نسبت به کرملین شد. سه دهه بعد، پیتر اقامتگاه اجداد خود را رها کرد و پایتخت جدید خود را، سن پترزبورگ قرار داد.

ادامه در: 



با کمک مرکز تخصصی تور روسیه :

No comments:

Post a Comment