Sunday 21 August 2016

بررسی موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان

کشور گرجستان


با توجه به اینکه کشور گرجستان از جمله کشورهای بسیار محبوب هم وطنان عزیزمان برای مسافرت بوده و همچنین داشتن اطلاعات کافی قبل از هر سفر لازم و ضروری می باشد در این قسمت به توضیح موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان برای عزیزانی که در تور گرجستان ثبت نام کرده و یا قصد سفر به گرجستان را دارند، می پردازیم:

موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان
گرجستان کشوری است واقع در سلسله جبال قفقاز که مابین دو دریای خزر و سیاه قرار گرفته است. این کشور از سمت شمال با کشور روسیه، از سمت شرق با جمهوری آذربایجان، و در جنوب با کشور ارمنستان و کشور ترکیه هم مرز می باشد. غرب این کشور را به صورت یکدستی دریای سیاه فرا گرفته است.


طول مرزی کشور گرجستان با کشورهای همسایه اش 1969.8 کیلومتر مربع می باشد. که 807.6 کیلومتر مربع آن را با کشور روسیه، و 374.4 کیلومتر مربع آن را با کشور آذربایجان، و216.7 کیلومتر مربع آن را با کشور ارمنستان، و 256.1 کیلومتر مربع آن را با کشور ترکیه و 315 کیلومتر مربع آن را نیز با دریای سیاه تشکیل می دهد.
مساحت کلی کشور گرجستان 69.900 کیلومتر می باشد که  پس از کشور آذربایجان دومین کشور بزرگ از لحاظ جمعیت و مساحت در منطقه قفقاز جنوبی واقع شده است. شهر ها و استان هایی که تا 30 سال قبل جزء کشور گرجستان به شمار می رفتند ولی کشور روسیه به تجزیه آن پرداخت عبارتند از: شهر سوچی و استان چچن در روسیه، استان لوری در ارمنستان، استان های ارتومن و اردهان در ترکیه، شهر زاکاتا در کشور آذربایجان.

کشور گرجستان  دارای 8 استان و یک منطقه خودمختار و دو جمهوری خودمختار می باشد و پایتخت آن تفلیس به معنای گرم است و دلیل این نامگذاری وجود چشمه های آبگرم در این منطقه است. این کشور در واقع ناحیه مابین قاره آسیا و اروپا می باشد که همین مسئله حساسیت ویژه ای در طول سالیان به این کشور داده است .خود این کشور مایل به حضور در مجامع بین المللی اروپایی می باشد و حتی یک عضو در ناتو به صورت فعال دارد. همچنین در تقسیم بندی جغرافیای مدرن این کشور جزء اروپا طبقه بندی شده است.
این کشور اکثرا کوهستانی بوده و تقریبا 80 درصد آن را کوهستان ها و تپه ماهورها تشکیل می دهند و بسیاری از مناطق روستایی کوهستانی در فصل زمستان به دلیل بارش بسیار زیاد برف دسترسی خود را به جهان خارج از دست می دهند و زلزله و بلایای طبیعی دیگر آن ها را تهدید می کند. با وجود مساحت کم این کشور ولی شاهد توپوگرافی بسیار متنوعی در اینجا می باشیم. شرق کشور گرجستان مرطوب و غرب آن خشک یا معتدل می باشد. همچنین جمعیت این کشور 4630841 نفر می باشند.
- See more at: http://travelgeorgia.ir/%D9%85%D9%88%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%BA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86/


No comments:

Post a Comment