Saturday 17 September 2016

آفریقای جنوبی – کیپ تاون – Two Oceans Aquarium

 Two Oceans Aquarium – Cape Town


معرفی Two Oceans Aquarium:
نوک جنوبی قاره آفریقا محل ملاقات دو اقیانوس بزرگ هند و اقیانوس اطلس است. این دو اقیانوس در اسکله ویکتوریا و آلفرد در کیپ تاون، کیپ غربی آفریقای جنوبی قرار دارد و تبدیل به نمایشگاهی عظیم از زندگی دریایی با تنوعی باورنکردنی از گونه های مختلف آبزیان شده است.
این آکواریوم بزرگ در 13 نوامبر سال 1995 افتتاح شد و شامل هفت گالری با پنجه های شیشه ای شفاف و بزرگ است: ویژگی جادویی و سحرانگیز این آکواریوم، دیدار دو اقیانوس اطلس و هند است که نمای زیبایی از موجودات دریایی (از جمله کوسه، ماهی، لاک پشت ها، پنگوئن ها، چتر دریایی شفاف، اسب دریایی کنیسنا و خرچنگ عنکبوت غول پیکر) را به نمایش می گذارند.
مالکیت آکواریوم متعلق به Investec Bank و V&A Waterfront می باشد که به صورت امانی توسط یک هیات امنا اداره می شود. آکواریوم دو اقیانوس یک سازمان خود کفا است و متکی بر درآمد حاصل از بازدید تور گردشگری آفریقای جنوبی و حمایت های مالی شرکت های بزرگ است و تاکنون هیچ کمک مالی از دولت شهری، استانی یا ملی دریافت نکرده است. سرمایه گذاری اجتماعی شرکت ها جهت آموزش محیط زیست درآفریقای جنوبی و ترویج تغییرات مثبت نسبت به مدیریت منابع دریایی بوده است. در طول این سال ها آکواریوم دو اقیانوس به طور پیوسته سرمایه گذاری خود را در آموزش محیط زیست صرف کرده است و امروزه ارزش و عملکرد این برنامه ها افزایش یافته است.
آکواریوم دو اقیانوس، عضو PAAZAB (انجمن آفریقایی باغ وحش ها و آکواریوم) است.


Two Oceans Aquarium – Cape Town



اهداف Two Oceans Aquarium:
هدف از آکواریوم دو اقیانوس ( Two Oceans Aquarium ) الهام گرفتن از هیبیت و عظمت اقیانوس هند و اطلس برای احترام گذاشتن به محیط زیست موجودات دوست داشتنی دریایی و درک بیشتر در استفاده از منابع طبیعی است. همچنین بالا بردن آگاهی عموم از مردم اهالی آفریقای جنوبی و مسافران تور آفریقای جنوبی از مسائل زیست محیطی و ترویج حفاظت از آن، در راس اهداف آکواریوم دو اقیانوس می باشد.
برچسب eco-labelling در گواهینامه این مجموعه وجود سازگار بودن برنامه های آکواریوم با محیط زیست است و نشان می دهد که آکواریوم دو اقیانوس یک مرکز بزرگ است که به طور مداوم در تلاش برای کاهش تاثیر عملیات آن بر محیط زیست و جوامع محلی است. آکواریوم در حال حاضر یکی از سه مرکز دارای گواهینامه پلاتین با وضعیت موفق در کیپ غربی است.

ادامه مطلب:

No comments:

Post a Comment